Ahogy egyre több cég kezd el tudatosan foglalkozni a tartalom marketinggel és ezzel együtt a tartalom generálással, egyre több olyan igény merül fel, hogy megfelelő tartalom készítőket foglalkoztassanak. Érdemes megnézni, hogy a LinkedInen is egyre több olyan álláshirdetést látni ahol tartalom készítőket keresnek. Ha egy cég eldönti, hogy saját tartalom készítővel szeretne dolgozni, akkor jön a jogos kérdés, hogy egy ilyen személynek milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie. Az alábbiakban összefoglaltam az 5 legfontosabb tulajdonságot.

Tartalom készítő
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Buffer
  • Evernote
1. Jól menedzseli az idejét

A tartalom generálás időigényes folyamat, persze idővel és a rutin növekedésével valamelyest lecsökken a szükséges idő egy-egy tartalom (pl.: blog bejegyzés) elkészítésére, ám még így is tetemes időt igényel. A tartalom generálása során nem elég a témát kiválasztani; utána is kell nézni, meg kell találni a megfelelő forrásokat és meg is kell írni. Sok esetben egy kezdő tartalom készítő nem jut el a folyamat végére, mert például annyira távolinak látszik a cél, hogy végül a folyamat közben elsikkad. Hatásos módszer a szerkesztői naptár használata. Ezzel nem csak határidőhöz lehet kötni egy-egy tartalom elkészítését, de hetekkel-hónapokkal előre láthatunk. Egy konkrét határidő segít abban, hogy fókuszáltan dolgozzon, így elkerülhető a “folyamatosan készülő” tartalmak.

 

2. Ismeri az iparágat

Egy tartalomkészítő másik fontos tulajdonsága, ami igazán eredményessé tudja tenni az, ha jól ismerő az iparágat, amiben ír és amihez tartoznak a fogyasztói. Ez azt jelenti, hogy folyamatosan kutatja az iparág legutóbbi fejleményeit, trendjeit, milyen az uralkó hangulat illetve, hogy a célcsoportját mi érdekli, milyen az attitűdje az iparág résztvevőinek. Folyamatosan követi az iparági szakértőket (pl.: blogok, közösségi média bejegyzések) és további kutatásokat is végez olyan témákban, amik szerinte a legértékesebbek az olvasóinak.

Ez a hozzáállás segíti abban, hogy felépítse és kialakítsa a megfelelő kontextust és stílust. Így elérhető, hogy folyamatosan friss, releváns és elköteleződést  kiváltó témákkal jelenjen meg az olvasói körében.

 

3. Frissen tartja az írói készségeit

A tartalomgyártás egyik legnehezebb része a megírása – főleg ha valaki kijött a gyakorlatból. Ha valaki csak akkor ír, amikor már közel a határideje, akkor gyakran elkövethet kisebb hibákat, nagyobb az esélye a nyelvtani és a félregépeli hibák előfordulásának.

Erre a legjobb ellenszer a gyakorlás. Ha nem csak a határidő előtt, hanem minden héten legalább 2-3 alkalommal csak az írással foglalkozok, már akkor sokat javulhat a munkák minősége és hogy mennyi időt és energiát kell rájuk fordítani. Itt nem kell sok időre gondolni, elég az alkalmankénti 5-10 perc. Ennyi idő alatt fel lehet jegyzetelni az új ötleteket és akár azok szinapszisait.

 

4. Úgy gondolkodik, mint a közönsége

Mindig is kihívás, amikor egy konkrét célcsoportnak írunk; a nehézség csak növekszik, amikor nem tudjuk, hogy miket olvasnak, miként érik el az általunk tárgyalt témákat. Ilyenkor (is) érdemes tanulmányozni a célcsoportot: miket értékelnek, mik a leghasznosabb információk számukra, és miként juttassuk el hozzájuk, hogy hatással legyen rájuk. Nézzük meg a legsikeresebb tartalom készítőjét az iparágnak, készítsünk vásárlói mintákat (buyer persona).

 

5. Kapcsolatok, kapcsolatok, kapcsolatok

A megfelelő iparági kapcsolatok két okból is fontosak. Egyrészt segít megtalálni az új témákat, illetve nagyszerű forrásokként is működnek, amik segítenek a blog kiépítésében. Másrészt a megfelelő iparági kapcsolatok jelentősen meg tudják növelni a tartalmaink által elérhetők körét.

 

A tartalom előállítás igen ritkán nevezhető egyszerű feladatnak. Ám a megfelelő eszközökkel és hozzáállással jelentős mértékben csökkenthető a szükséges idő és energia.

Share This