Amikor a HubSpot nem csak, hogy mindenki által elérhetővé tette a CRM rendszerét, de még ingyenessé is, akkor igen sokan meglepődtek – köztük én is. Pár hete ez megfejelte azzal, hogy kiadta a Leadin nevű bővítményt, amit minden WordPress CMS-t használó oldal tud használni.

leadin logo
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Buffer
  • Evernote

LeadIn – amivel a WordPress marketing szoftverré válik

Mi az a LeadIn?

Napjainkban aki sikeres vállalat/vállalkozást szeretne működtetni, annak szinte kötelező, hogy rendelkezzen egy saját honlappal. Ám ha ez megvan, azzal még csak elindult az úton – jön a következő feladat: leadek generálása és minél több információ nyerése ezekről a leadekről (milyen csatornáról jöttek, miket olvastak, mielőtt leadek lettek volna, milyen tartalmunknak hála történt meg ez).

Mind a leadek generálására, mind azok azonosítására és értékelésére már eddig is rengeteg eszközünk volt. A LeadIn ezt a kettőt egyesíti, méghozzá ingyenesen (legalábbis az alap verzióban).

Pontos instrukciókat a telepítésre itt találhatsz.

A bővítmény alapvetően két kérdésre ad választ:

  1. Kik látogatják az oldal
  2. Milyen tartalmakat (oldalak, bejegyzések) néznek meg közvetlenül a konverzió előtt és után

 

A LeadIn két fő részből áll: kapcsolatok (contacts) és statisztikák (stats).

Kapcsolatok (Contacts)

Ez a rész egyfajta adatbázis – benne vannak a konverziót (pl.: hírlevél feliratkozást) végző személyek. Lehetőség van arra, hogy valamelyik személyt jobban megvizsgálni, ekkor láthatóvá válnak, hogy mikor és milyen oldalakat néztek meg, illetve milyen marketingcsatornáról érkeztek az adott látogatásnál.

Leadin - contacts
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Buffer
  • Evernote

Ahogy a fenti képen látható a konvertáló személyekről egy ilyen jelentést tudunk kinyerni. Ami fontos, hogy a látható profilt a rendszer az alapján építi fel, hogy az adott felhasználó milyen adatokat ad meg a különböző űrlapok során, mivel az azonosításukra a megadott email címüket használja.

Forms (Űrlapok)

Ez a rész dinamikusan generálódik a honlapon jelenleg használt űrlapokból, azaz a bővítmény telepítése után nincs semmi szükség bármiféle beavatkozásra annak érdekében, hogy a LeadIn gyűjteni tudja ezeket az adatokat. Az egyes profiloknál megtalálható a Froms rész, ahol látható, hogy a felhasználó a honlap milyen űrlapjait töltötte ki, ha pedig egybe belépünk, akkor láthatóvá válik, hogy az adott űrlapot kik töltötték ki.

Az űrlapok másik fontos része, hogy a beírt adatok alapján folyamatosan frissülnek és bővülnek az egyes leadek profiljai.

Popup űrlapok

A LeadIn rendszerében lehetőség van popup űrlapok készítésére, testreszabására és működtetésére is. A popup űrlapok is, mint a normális űrlapok, folyamatosan gyűjtik és frissítik az adatokat a felhasználókról.

A popup űrlapok beállításairól itt olvashatsz.

 

Adatok átadása email marketing szoftvernek

A LeadIn összeköthető az 5 nagyobb email marketing szoftverrel. Ezek:

  1. MailChimp
  2. Constant Contact
  3. Campaign Monitor
  4. GetResponse
  5. AWeber

A megfelelő rendszer kiválasztása után meg lehet adni, hogy az egyes űrlapokból szerzett kontaktok mely listára kerüljenek fel.

 

Statisztikák

A bővítmény másik fontos része a statisztikák – ahogy a digitális marketing minden eszköze esetén. Ebben az esetben egy általános képet kaphatunk a honlapunk működéséről (látogatói szám alakulása, kiemelkedő napok, látogatói forgalom forrásai). Komoly stratégiai döntések meghozatalára nem alkalmas, de arra igen, hogy egy-egy pontra ráirányítsa a figyelmünket, hogy aztán jobban belemélyedjünk a más rendszerekből származó adatainkba (pl. Google Analytics).

LeadIn statisztikák rész
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Buffer
  • Evernote

Betekintés a LeadIn statisztikák menüjébe

 

Eddigi tapasztalatok

Ezidáig csak néhány ügyfelemnél implementáltuk és teszteltük a LeadIn rendszerét (a saját honlapomon túl). Ezek alapvetően KKV cégek, amiket további két részre lehet bontani:

  1. Eddig nem használtunk popup megoldást
  2. Eddig a SumoMe alkalmazása volt használva

Az első esetben egyszerűen beállítottuk a rendszert (és összekötöttük a cég MailChimp fiókjával), míg a második esetben beállítottuk, hogy az esetek egyik felében a SumoMe, a másik felében pedig a LeadIn lépjen működésbe, illetve a két rendszer a MailChimp fiókban lévő más-más listára gyűjtötte az adatokat, hogy lássuk ilyen szinten is a két rendszer működését.

Az első típus esetén az ügyfelek igen elégedettek a rendszerrel (folyamatosan növekvő leadek és új látogatók), és nem terveznek a közeljövőben más lehetőség után nézni.

A második esetben már vegyesebb a kép. Egyeseknél a LeadIn, másoknál a SumoMe működött jobban a tesztelés során, így a döntés cégspecifikus lesz.

Share This